Kutatók Éjszakája: Szélmalom vagy helikopter?



A Kutatók Éjszakáján Perényi Csilla tanárnő a Feldenkrais mozgásmódszer®-ről tartott bemutatót, s most ő készített beszámolót a résztvevők visszajelzéseiből.

„Szélmalom vagy Helikopter?” – ez volt a címe a Kutatók Éjszakáján a Feldenkraist módszer®-t bemutató foglalkozásnak. Nemcsak a cím, de maga a módszer elnevezése is szokatlan. Az egyik toldys résztvevő diák véleménye szerint éppen a szokatlanságában van a módszer erőssége. Milyen igaz ez! Sok külsős látogató volt, de jöttek régi toldysok is.

”[…] a bemutató óra hatalmas élmény volt mind a témában jártasak, mind a laikusok számára. A tanárnő gyakran használja a módszer elemeit, alapelvét a gyógytestnevelés órákon (nem is eredménytelenül), így nem a témáról semmit nem tudóként vettem részt a programon, hiszen párszor már találkozhattam a feladatokkal. Ennek ellenére újra felfedezhettem, átélhettem, hogy mennyire hatékony is ez a technika, melynek erőssége éppen szokatlanságában rejlik.„

Igen, a szokatlanság kivesz minket a gépies végrehajtásból, megragadja a figyelmünket. De kell, hogy kíváncsiak legyünk. Ez kell ahhoz, hogy fejlődjünk.

A gyakorlat elején a résztvevők nem gondolták volna, hogy olyan könnyedséggel, jó érzésű mozdulatokkal köröznek majd a földön, mint akár egy szélmalom lapátja mozog, ha a szél hajtja.

article_image_3719.jpg

galéria megtekintése

Nem kellett semmilyen eredményre törni, csak odafigyeltünk. Ahogyan telt az idő, mindig újabb és újabb módon érzékelhettük a testünkben végbemenő változásokat. Egyre könnyebben szerveztük meg a saját mozgásunkat, érzékelve, ahogyan az egész testünk bekapcsolódott. Összerendeződött a mozgásunk. Jobb lett a közérzetünk. Harmónia teremtődött bennünk.

Volt, akinek elmúlt a régi hátfájása, volt, aki frissen kelt fel a földről, volt, aki rájött, hogy milyen jó mélyebben lélegezni. Volt, aki nem értette, hogy lehet ilyen jó változást elérni ilyen kevés mozgással.

Ahány ember, annyi tapasztalat.

article_image_3720.jpg

galéria megtekintése

A Feldenkrais módszer segítségével megismerhetjük, hogyan tudunk tanulni.

(A beszámolót a csoporttagok visszajelzéseiből Perényi Csilla készítette)

article_image_3721.jpg

galéria megtekintése

kapcsolódó archív cikkek

címkék